مثبت سوژه | گفتگوی اختصاصی بسیج

 حاشيه پررنگ‌تر از متن در مسابقات چوخه جام"وحدت و بسیج"/دمیدن روح فرهنگ پهلوانی در روستای کاریزان خراسان‌رضوی+فیلم

یک خیر ورزش دوست تربت‌جامی با احداث باشگاه فرهنگی ورزشی ۵۰۰ متری در روستای کوچک یلاقی کاریزان این شهرستان علاوه بر اشتغال‌زایی و کارآفرینی توانسته با ورزش، ریشه اعتیاد را در روستا بخشکاند.
کد خبر: ۹۶۲۹۴۶۵
|
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۴

 حاشيه پررنگ‌تر از متن در مسابقات چوخه جام

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان‌رضوی از تربت‌جام، علی محمد شجاعی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج، گفت: در اولین سالگرد پدرم که خود رزمنده و جانباز هشت سال دفاع‌مقدس است، در زادگاهش روستای کاریزان یک باشگاه فرهنگی ورزشی تأسیس کردیم که برای این منظور یک‌ونیم میلیارد هزینه صرف شد.

 وی با اشاره به این‌که عقل سالم در بدن سالم است، ادامه داد: با احداث این باشگاه حدود ۲۰۰ نفر از جوانان را این روستا به امر ورزش سوق دادیم و برای این عزیزان و سایر ورزشکاران استان خراسان بزرگ به یمن هفته وحدت و هفته دفاع‌مقدس یک‌سری مسابقات کشتی سنتی باچوخه که ریشه در آب و خاک این منطقه دارد با نظارت کارشناسان ورزشی این رشته برنامه‌ریزی کردیم و ضمن ترویج فرهنگ پهلوانی و ایجاد رقابتی سالم، این مهم بالغ بر ۲۰۰ میلیون هزینه در بر داشت.

کد ویدیو

شجاعی مهر، تصریح کرد: ما نیت کردیم و به مسئولان شهرستان قول دادیم که این روستا را به قطب ورزش، دانش و کارآفرینی تبدیل کنیم و اگر رهبر عزیزمان به ما اجازه بدهند با این همین ۲۰۰ جوان، حاضریم همانند دفاع‌مقدس در مبارزه با صهیونیزم جهانی شرکت نماییم و غزه و فلسطین را لوث کودک‌کشان اسرائیلی آزاد کنیم.

وی با بیان این‌که من عشقم این هست که بر روی سرنوشت هزاران نفر تاثیر بگذارم، گفت: زمانی این روستا ۱۰۰ جوان مصرف‌کننده داشت که الحمدالله با کار فرهنگی و مذهبی کلا ریشه اعتیاد در این روستا برچیده شد و دزدی‌ها هم به صفر رسیده است.

این خیر ورزش دوست، اضافه کرد: در این باشگاه فرهنگی ورزشی و با استفاده از اساتید خبره زمینه اشتغال و ازدواج جوانان را کلید زدیم و ورزش را در بخش بانوان هم شروع کردیم، چون به شعار "عقل سالم در بدن سالم" و نیز "خواستن، توانستن" است اعتقاد راسخ داریم و معتقدیم این روستا را بایستی بکوبیم و از نو بسازیم، چراکه اگر اشتغال‌زایی برای جوانان روستا صورت بگیرد، خودبه‌خود مهاجرت معکوس هم شکل می‌گیرد.

گزارش|مهدی حسینی_مهدی جباری 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار